15 NAČINA DA SE STUDENTI, PROFESORI I ADMINISTRATORI PRIJAVE ZA AI ŠKOLU
Trenutno je aktuelna tema među studentima korišćenje AI programa za pomoć pri školskim zadacima. Javni fokus je na tome šta aplikacije poput ChatGPT-a mogu učiniti za studente, ali postoje mnoge druge aplikacije koje olakšavaju rad profesora, administracije i institucija. Pročitajte 15 načina kako AI može da služi za kvalitetnije obrazovanje i jednostavniji obrazovni proces.
Adaptivno učenje prema nivou znanja: AI određuje trenutni nivo znanja učenika. Zatim se materijal koji se predstavlja učenicima prilagođava individualnom nivou. To omogućava učenicima koji zaostaju za materijalom da dobiju dodatnu pomoć u njegovom savladavanju.
Tehnologija dizajnirana za učenike sa poteškoćama u učenju: AI programi mogu analizirati potrebe učenika i ponuditi alate za pomoć. Nekoliko primera su čitač za osobe sa oštećenjem vida, pregled teksta za disleksične osobe ili vežbe socijalizacije za razvijanje komunikacionih veština.
Automatsko planiranje nastavnih sadržaja: Nastavnici i profesori mogu dobiti pomoć od za optimalno planiranje nastave. AI će se voditi analizom procesa učenja, izdvajajući više vremena za one teme koje su učenicima teže. AI alati takođe nude interpretaciju materijala kako bi se dobila višestruka objašnjenja iste teme.
Optimalno zakazivanje zadataka: Da ne biste bili preopterećeni zadacima koje “stalno odlažete”, AI može napraviti raspored za vas na dnevnom, nedeljnom i mesečnom nivou prema vašim ličnim potrebama. Na taj način dobijate ličnog asistenta koji se brine da se obaveze izvršavaju bez žurbe i bez ponavljanja istih stvari više puta.
Upravljanje rasporedom nastavnika i zamene u slučaju odsustva: Programi se već široko koriste za kreiranje rasporeda časova na nivou škole za sve razrede i nastavnike. Korak dalje je korišćenje veštačke inteligencije kako bi se smanjilo vreme koje profesori provode čekajući između predavanja, kao i automatsko pozivanje zamene u slučaju odsustva profesora.
Upravljanje prostorijama: Prostorije za grupe mogu se organizovati na sličan način u zavisnosti od potreba. Tako će svaka prostorija biti iskorišćena u punom potencijalu, pružajući resurse koji su profesorima trebni. Velike grupe neće biti smeštene u male učionice, a predavanja koja zahtevaju projektore, radije, pametne table ili druge uređaje će biti lako planirana.
Potpuno upravljanje institucijom: AI može skratiti sate administrativnog rada praćenjem stanja institucije. Ovo uključuje studentske zapise, prevoz, budžete, rasporede, račune, troškove i još mnogo toga.
Pisanje: Programi koji nude pomoć pri pisanju značajno smanjuju vreme i podižu mišljenje o autoru na viši nivo. Takvi programi, pored onih u formi ChatGPT-a koji generišu tekst, takođe postoje za proveru gramatike, alternativne opcije vokabulara ili promenu strukture rečenica.
Komunikacija između nastavnika i roditelja: Sve ocene, poruke i obaveštenja koja se razmenjuju između nastavnog osoblja i roditelja mogu se automatizovati. Ovo pomaže nastavnicima koji inače koriste deo svog slobodnog vremena za razmenu poruka i ažuriranje roditelja. Ovo je lak način da se dobije potpuna slika razmišljanja roditelja kroz ankete i statistike.
Učenje novih jezika: Aplikacije za učenje jezika nude sadržaj u zavisnosti od ambicija i predznanja korisnika. One tempiraju i određuju materijal prema preferencijama učenika.
Ocjenjivanje: Istraživanja pokazuju da nastavnici i profesori provode skoro 8h nedeljno pregledajući zadatke i testove, što je jedan radni dan! Zato AI programi mogu čitati eseje, automatski proveravati procedure i potpuno automatizovati ocenjivanje, gde bi profesor bio odgovoran samo za nadgledanje ocenjivanja i usmeravanje sistema.
Povećavanje angažovanja učenika: AI može se primeniti na razne sadržaje i generisati nove sadržaje kako bi se zadržala pažnja učenika i povećao njihov uspeh.
Otkrivanje plagijata: Korišćenje sadržaja sa interneta i sve inventivnije aplikacije koje koriste generative AI, donose dozu nepoverenja u autorstvo tekstova. Da bi se rešio problem, koriste se nove AI aplikacije za otkrivanje kopija i plagijata. One upoređuju tekst sa drugima na internetu i traže specifične znakove da je tekst veštački generisan.
Transkripcija predavanja: Ovo je korisno za studente koji bi želeli da imaju beleške i da istovremeno prate govor profesora. Ovi programi pretvaraju govor sa predavanja u tekst.
Analiza uspeha učenika: U zavisnosti od aplikacije, može se napraviti potpuna analiza koji su predmeti najmanje uspešni, koji profesori su najbolje pripremljeni, koji učenici imaju problema sa nekim predmetima, kao i kakvo je opšte interesovanje učenika.
Prema istraživanju Svetskog ekonomskog foruma, AI će zameniti 85 miliona poslova, ali će stvoriti 97 miliona novih. Čak će 50% zaposlenih trebati dodatnu obuku ili restrukturiranje. Budite među sertifikovanim AI Practitioner-ima na ovim prostorima, naučite principe i tehnike za AI and Machine Learning i kako ih primeniti u rešavanju poslovnih izazova i stvaranju inovativnih proizvoda i rešenja.